fredag 1. oktober 2010

Fotomontasje - Tutorial

1. Nå skal jeg vise dere hvordan dere kan gjøre slik som i fotomontasje oppgaven. Det første du gjør er å laste opp så mange bilder du har tenkt å bruke i bildet. Nå har jeg lastet opp to bilder bare som et eksempel. Vi skulle enten bruke Polygonal Lasso toolMagnetic Lasso tool eller bare Lasse tool. Jeg valgte å bruke Magnetic lasso tool for å sleppe å sitte å bruke Eraser(E) over 100 ganger. 




2. Her har jeg markert området jeg vil kopiere med Magnetic Lasso tool. Det neste jeg gjør er å kopiere det markerte området med å holde inn tastene Cmd+C, så trykker jeg på bildet jeg skal bruke som bakgrunn og limer inn det som jeg nettopp kopierte med å  holde inn tastene Cmd+V.












3. Nå som det markerte området er kopiert over til det andre bildet, bruker jeg Move tool (V) for å flytte utklippet der jeg vil ha det. Du bestemmer selv hvor du vil ha det.
















4. Siste steg er å få utklippet til å se litt mer ekte ut. Det jeg gjør da er å bruke Eraser(E). For å ta vekk det hvite og skarpe kanter rundt utklippet. Til slutt plasserer jeg bare utklippet der jeg vil ha det, og det er det. 

Det er ikke så vanskelig som det kanskje ser ut til å være.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar